Friday, March 09, 2007

PTPL

BENGKEL KARTUN DAN KERJAYA
KOLEJ PTPL, SHAH ALAM
19 MUHARRAM 1428H - 07 FEB 2007
Kali ni kitorang dijemput ke kolej yang tak la jauh dan paling dekat dengan opis kitorang. Kat seksyen 13 jer. Penyertaan paling ramai setakat ni dari kursus Grafik dan Multimedia. Kali ni pihak PTPL telah menyediakan tema untuk sesi bengkel ni iaitu '' HUMOR GLOBAL BERINTELEK ''. So kitorangpun memasukkan la tema tu dalam setiap sesi. Okey gak, sesuei dengan zaman global sana, global sini skang ni!
BELASAH!
Tak sempat nak begambo kat pintu berbang atau signboard PTPL, belasah jer begambo kat bunting ni. Janji ada tulisan PTPL tu. Mungkin korang bleh cakap gua amik gambo ni kat mana-mana ntah. Mungkin kat pesta buku, kat tepi jalan, kat mana punye expo pendidikan.... Lantak la! Korang nak pecaya atau tak, itu korang punyer pasal! Kali ni pihak PTPL telah menyediakan tema dalam sesi bengkel ni iaitu

TERUJA

Ni la rupe sebahagian dari student PTPL yang join dalam bengkel kali ni. Semua semangat dan teruja tak sabo-sabo nak cepat habis, bleh balik tidoooo termasuk dengan Encik Padi dan Encik Niezam kat depan sekali tu!

DAH ABIS!

Blum apa-apa hal lagi, kitorang dah dijemput ke atas pentas untuk menerima hadiah yang membuatkan semua strudent lagi teruja dan tesengeh habis-habisan pasal menjangkakan bengkel kartun dah abis!

CEPAT ABIS!

Rupe-rupenye bengkel baru nak start! Gua sebagai cikgu pertama membentangkan kertas kerja yang membuatkan semua pelajar bedoa supaya gua tak membebel panjang-panjang dan cepat abis! Ni merupakan tempat/pentas paling tinggi pernah gua gunakan memberi ceramah. Memang dalam siri Bengkel Kartun dan Kerjaya ni gua sebagai pensyarah/penceramah pertama yang bercakap dari pukul 10 pagi hingga la ke waktu rehat pukul 1 petang! ARGHH!


ARGHHHHH!

Pasal gua yang mula dulu pada sesi belah pagi, ni la akibatnye. Gua baiekk punyer bebel kat dalam bilik kuliah, diorang bleh blah tinggalkan gua sensorang, baiekkkk punye breakfast! ARGHHHH! Tengok la si A'an tu bila dah kenyang bleh sms lagi dengan isteri-isteri beliau. Encik Padi plak dah mula mengantuk! EEEEE... tensenye gua!

RAKUS

Kerakusan beliau memang terserlah kat mana-manapun! Kalo pasal makan, memang beliau la jaguh! Gua blum abis membebel lagi, Encik Padi dah mula menceduk seekor ketam untuk makan tengahari plak! Rakus tul!

ENTAH LA!

Acara yang mencerahkan kembali bijik mata! Permainan WIN, LOSE or DRAW di akhir sesi dan untuk kali yang ntah ke berapa team yang gua ketuai kalah sekalah kalahnye! Tak tau bile bleh menang. Entah la budak-budak ni. Gua lukis punye la ditilpun tak dapat nak teka gak. Nasib korang la tak dapat hadiah. Har Fragin Har!

Dengan sebahagian dari student yang menyertai bengkel. Tq pada semua. Slamat maju jaya dan berjaya!

GUD LUCK

Acara wajib, signature dan lukis kartun la apa lagi! Tq pada PTPL. Tq pada semua pelajar. Gud luck!

2 comments:

faizalmukhtar said...

nampaknya aku ketinggalan dalam acara ni...

dan nampaknya aku ketinggalan melihat aweks-aweks cun di sana,

dan nampaknya aku ketingglan untuk maQan ketam,

dan nampaknya...BLA...BLA...BLA!!!

gayour said...

boy scout
yeah! awek-awek kat situ suma manis-manis. suweeeettttt! walau ketinggalan, lu bleh tengok gambo je la. har fragin har!