Wednesday, March 14, 2007

FRAG EM ALL!

FRAG 'EM ALL!

LOBO merupakan karakter feveret gua semasa melakar dan SUPERMAN plak merupakan karakter feveret yang DIBELASAH oleh THE MAIN MAN! Walaupun korang suka/minat kat Superman, gua tetap akan buat beliau dibelasah dan diperkotak-katikan oleh MAIN MAN. Tak tau apasal, tapi ini adalah subjek kegemaran gua semasa melakar. Ia benar-benar menaikkan ghairah gua untuk trus melukis. Tak ada belas kasihan, tak ada rasa kesal! Korangpun bleh buat cam ni. Lukis saja apa yang korang nak lukis. Sekiranya korang suka lukis kartun, jangan hanya lukis kartun. Cuba yang lain plak. Gitu juga sekiranya korang suka lukis komik, study anatomi betul-betul dan belasah gak lukis yang lain cam lukis kartun. Selain sebagai latihan, ia juga untuk membangkit/menimbul/menaikkan keghairahan melukis. Percaya la... slamat melakar! Ada beberapa lakaran superhero feveret korang sedang dibelasah oleh The Main Man kat sini. HAW! HAW! ENJOY!


Tak tau apasal gua suka sangat memperkotak-katikkan SUPERMAN. Mungkin kerana beliau yang kononnye sebagai penegak keadilan. Entah la. Tapi memang seronok tak ingat melukis beliau kena cekik cam ni. Korang kena bijak/tahu untuk mencari punca atau sebab yang boleh menaik/menimbulkan ghairah korang melukis.

Jangan peduli atau ' sayang ' sangat dengan karakter superhero yang korang minat tak ingat cam WOLVERINE ni. Gua memang tak suka satupun karakter dari team X-MEN! Gua melukis/melakar Wolverine kena injak-injak maruahnye ni dengan penuh ghairah dan seronok sekali. HAR FRAGIN HAR!

Sama gak dengan yang ni. Kepuasan yang gua rasai semasa melukis THE HULK kena belasah oleh the MAIN MAN tidak dapat dikatakan. Keghairahan ni la yang perlu dicari dan dirasai untuk menjadi seorang pelukis/kartunis yang baik. Biasanye kita hanya membayangkan satu karakter SUPER VILLAIN yang dibenci kena belasah dengan teruk tanpa bekas kasihan oleh SUPERHERO atau sebalikknye. Tapi gambaran/bayangan ni boleh korang jadikan realiti dalam buku lakaran korang. Inilah yang gua buat. Selamat melakar!



11 comments:

Nadia said...

injak-injak maruah wolverine?!!...hmmmph..tak aci nih!..

kipas-susah-mati-wolverine:
countess

gayour said...

hah! bukan saja wolverine, ramai lagi superhero feveret ramai akan diinjak-injak maruah diorang oleh MAIN MAN! nanti la akan didedahkan. harharhar!

thesandman said...

down with LOBO!

gayour said...

boy scout
yeah! come down with THE MAIN MAN! harharhar!

YATT said...

Woi! Ni yg gua tak puas hati ni Wolverine kene belasah ngan Lobo! Xpe brader, takpe! Nanti gua panggil Sheriff Lobo belasah lu punya Lobo tu! Takpun penyanyi nama Lobo tu!

gayour said...

yatt
lu bleh upah sapapun encik yatt. gua tak kisah. tapi lu kena sedia la pegi melawat beliau makan makanan hospital atau tak bleh makan langsung pasal koma kena belasah kat icu! har fragin har!

YATT said...

Tak pun gua panggil Hang Cangkul gi belasah lu punya mat Lobo tu. Bukan setakat koma je, nak noktah bertindih atau tanda seru pun bleh!

fauDZY said...

as'kum bro gayor...sy nak tanya kat mana buleh belajar melukih kartun..atau bengkel kartun yg akan datang?..cenkiu.

yang bener,
Poji

gayour said...

yatt
ha! lu memang tak berhati perut kalo upah hang cangkul! sanggup ker lu tengok beliau makan makanan hospital selama enam bulan? upah la yang kuat sket. hawhaw!

faudzy
skang ni kitorang hanya buat bengkel kartun kat kolej jer. sori, blum buat terbuka pada semua. encik bleh belajar sendri, kena usaha sendri. tengok/beli buku atau kat intenet. kat blog gua nipun ada sket2 gua bagi tip melukis/mewarna kartun secara manual. bleh gak emailkan kartun2 encik pada gua. bleh la gua kutuk, hina, keji, injak-injak apa yang patut. heh!

thesandman said...

takde hati perut punya tuan pensyarah...

nak blasah orang je kejenye!

gayour said...

boy scout
ada peluang tumbuk perut orang, jangan lepaskan peluang... belasahh! apa lupun nak kena tumbuk perut gak ker? gua tak de hal punye. har fragin har!