Tuesday, April 03, 2007

KAMI CINTA RASULULLAH S.A.W.

KAMI CINTA RASULULLAH S.A.W. II
SAMBUTAN MAULIDUR RASUL S.A.W. 1428 HIJRAH
SURAU NURUL ISLAH PUTRA HEIGHTS, SUBANG JAYA


Buat pertama kalinya sambutan Maulidur Rasul kat surau tempat gua pada tahun ini membuat acara perarakan di kawasan taman perumahan sambil bersalawat beramai-ramai di pagi yang syahadu sebagai tanda kesukuran dan sanjungan pada Rasulullah S.A.W. sempena memperingati ulangtahun keputraan Baginda yang dikasihi. Sebelum2 ni sambutan hanya dibuat kat dalam dewan surau, tak berarak cam ni. Walau tak berarak jauh tapi dah cukup seronok. Kami melakukan semua ini sebagai tanda cinta, kasih dan sayang kami pada mu wahai Rasulullah S.A.W.

BERARAK
Yang tua, muda, lelaki dan perempuan Islam penduduk Putra Heights datang beramai-ramai berarak dan bersalawat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. pada pagi ini dalam sambutan Maulidur Rasul yang diadakan pada tahun ini.


SEMANGAT!
Semua bersalawat dengan penuh semangat hingga sampai ke perkarangan Surau Nurul Islah.

HAPPY BIRTHDAY
Selain menjemput semua penduduk Islam di Putra Heights, kali ni AJK sambutan turut menjemput tiga buah sekolah tadika Islam di sekitar perumahan Putra Heights untuk turut sama memeriahkan sambutan Maulidur Rasul kali ni. Yang ni dari Tadika Dzul Iman yang datang dengan sepanduk, poster dan kad ucapan terhadap Rasulullah S.A.W.

Suasana dalam dewan surau. Acara kedua dalam dewan surau baru nak mula setelah acara pertama iaitu berarak dan bersalawat di luar telah selesai. Yang ni bahagian jemaah Muslimin.

Yang belah sini plak untuk jemaah Muslimat. Semua sedang mengambil tempat. Paling sibuk guru-guru sekolah tadika.

Acara dimulakan oleh Tuan Imam dengan bacaan doa, qasidah dan marhaban. Gua ikut je mana yang tau.

Yang ni plak acara salawat ketika berdiri yang biasa kita lakukan. Semua akan berdiri sambil bersalawat.

Acara anak-anak/pelajar tadika mengambil giliran. Yang ni kalo tak silap dari Tadika Dzul Iman. Siap lukis gambar kubah masjid dan Kaabah lagi sambil menyanyi lagu pujian dan sanjungan terhadap Rasulullah S.A.W. Yang kat bawan ni plak adalah persembahan dari anak-anak penduduk Putra Heights sendiri.

BERTERUSAN
Ada banyak lagi acara yang dirancang dan dibuat pada hari ini termasuk la acara makan-makan! Mesti ada punya! Sarapan pagi dan makan tengahari turut diadakan untuk semua anak-anak tadika dan penduduk yang datang. Acara diteruskan pada sebelah malam selepas solat Isya' dengan tayangan filem animasi '' MUHAMMAD RASUL TERAKHIR ''. Walau hujan pada sebelah petang hingga ke Maghrib, ramai anak-anak yang datang solat berjemaah dan menonton siri animasi yang sangat menarik itu. Gitu la lebih kurang sambutan Maulidur Rasul kat tempat gua pada tahun ini. Sambutan akan berterusan dengan siri ceramah dan sebagainya sebagai tanda cinta, kasih, sayang dan rindu kita pada Rasulullah S.A.W.
SALAWAT DAN SALAM KE ATAS JUNJUNGAN BESAR NABI MUHAMMAD S.A.W.

12 comments:

blackpurple said...

Syukur, ramai generasi muda yang turut serta.. :)

gayour said...

blackpurple
kerana mu Rasulullah S.A.W. tak kira yang tua atau muda. kalo cinta mau aje!

thesandman said...

Cinta.

aku suka tema ini.

Memang.

gayour said...

boy scout
CINTA... tidak ada apa yang boleh dan jadi penghalang melainkan MATI! ku korbankan jiwa dan raga. kalo CINTA mahu aje dong ah!

beluncas said...

gayour rockkk...rockkkkk...4 ever!!!

gayour said...

yeah! rock on babeh! walupun lu seekor beluncas. apa mau kire...BANG YOUR HEAD!

beluncas said...

banging bang...banging sampai jadi rerama..hahahaaa

gayour said...

kalo banging sampai tak ingat dunia boleh sakit tengkuk tak ingat! arghhh!

BELUNCAS said...

ingat lagi masa funfair kat tempat aku
band xpdc turun buat show..aku n geng banging sampai esok tak bleh gerak tengkok tu...sakit woo...
tobat tak nak banging lagi.

gayour said...

lu ingat lu jer rase seksa sakit tengkuk pasal banging tak ingat? guapun penah rase... ya Allah azabnye. tobat!

beluncas said...

hahahahahaaaaa..
padan muka kita huahahahahaaaa..
(gelak pendekar)

gayour said...

azabpun azab la... janji puas banging! macam gambo gua tu... banging manjang! harharhar!