Monday, December 06, 2010

MA'AL HIJRAH 1432

salam
MA'AL HIJR
AH 1432


selamat menyambut TAHUN BARU 1432 HIJRAH pada semua sahabat.
moga lebih berjaya, bahagia dan panjang umur. panjang umur? boleh panjang umur lagi ke. rasanya masuk je tahun baru, umur kita akan betambah dan makin dekat dengan penghujungnya. panjang umur apa?

apa yang kita harapkan adalah diberi kesihatan yang baik dan dapat mengisi masa yang masih ada sebanyaknya dengan amal ibadah. betambah iman, betambah baik akhlak dan lebih penting, hidup kita di tahun baru 1432 hijrah ni diberkati dan dirahmati Allah.

keterangan ilustrasi;
1- BULAN- merupakan benda, objek, perkara penting dalam perkiraan takwim Islam. bila tahun baru, kita masuk ke bulan Muharram, bulan tahun baru. bulan juga membuatkan kita terpesona melihat dan menikmati keindahan/kecantikannya bila mengambang penuh. subhanallah, cantiknya! tak puas memandang.
2- garisan di tengah bulan - mengingat satu dari mukjizat hebat dan besar Rasulullah S.A.W. iaitu BULAN TERBELAH DUA.
3- melompat ke bulan - tak takut dan sedia untuk beraksi, bertindak mengadapi segala dugaan, halangan dan cabaran di tahun baru.
4- mendepa tangan - ayuh! datanglah apa jua dugaan...
5- bulan juga sebagai tempat orang seni mendapat ilham. seni sangat la kononnya!

selamat tahun baru semua. umur makin betambah.
terasa seninya bila melukis ilustrasi bulan ni. seni sangat la kononya. HEH!


Every time that I look in the mirror
All these lines on my face getting clearer
The past is gone
It went by, like dusk to dawn
Isn't that the way
Everybody's got their dues in life to pay

dream on
aerosmith

As years are passing by
Silence becomes your friend
You see the world in a different way
Don't be afraid of getting old
Life's still full of joy
And the beauty of the past
Is rejoicing your mind.

life's like a river
scorpions

... but i feel i'm growing older
and the songs that i have sung
echo in the distance
like the sound
of the windmill goin' round
i guess i'll always be
a soldier of fortune

soldier of fortune
deep purple



01 muharram 1432 hijrah

malam bulan dipagar bintang
makin indah jika dipandang
bagai gadis beri senyuman...



12 comments:

Ki To said...

Salam Maal Hijrah Sifu ku..Huhu,Bulan yang sifu lukis tu nampak macam real lah :)

SkiD said...

Salam Ma'al Hijrah...bulan oh bulan... aku nampak bulan hijau je kat sini....macam dah nak pilihanraya je..hehehehe!!

berteromber said...

salam maal hijrah bro..

lagu yg last tu mmg rock...heheh..

gayour said...

kito
sungguh seronok lukis bulan.
bulat bulat

skid
mana ada bulan hijau. bulan putih latar belakang hijau ada la. heh!

berteromber
lagu pasal bulan paling best!
sengeh-sengeh bila miming lagu tu.

deaf-angel said...

very meaningful artwork mr gayour lepas baca ko nye explaination tu.

mhagnoth said...

Salam maal hijrah sifu. Gambar tu lebih krg gambar frame yg gua beli kat tapak pesta p. pinang 2 thn lepas...cuma x org melompat tu..

gayour said...

deaf-angel
kesan bulan terbelah dua paling menarik minat gua.

mhagnoth
bukan hanya burung pungguk yang memuja dan merindui bulan tapi jutaan manusia turut memujanya.

Ki To said...

Jom kita gi bulan nak tak sifu...Kita imaginasi gi bulan la senang...Nak naik roket mahal lak tambang..Huhu..

matakucing said...

tak terlambat lagik kan..salam maal hijrah..good>>best>>better

gayour said...

kito
ya. boleh tengok kesan bulan tebelah.

matakucing
ikutkan dah lambat, tapi okey la. heh!

Takilala said...

Salam maal hijrah 1432 bro Gayour.

gayour said...

takilala
yeah! moga selamat dan berjaya