Thursday, June 14, 2012

PERTANDINGAN MELUKIS KARTUN

 PERTANDINGAN LUKIS KARTUN
25 REJAB 1433H - 15 JUN 2012

Sejak kecik sampai sekarang ( tua dah …. ) gua selalu dengar orang kata 
“ alaaa… lukis kartun senang! “. Satu pertandingan lukis kartun dibuat untuk semua rakyat Malaysia menyertai dan tunjuk terer, tunjuk lagak ngeri dan membuktikan kata-kata “ alaa… lukis kartun senang! “. Pertandingan ni diadakan sempena hari ANDA,PM & KARTUN pada 23 Jun dan 24 Jun 2012 di Central Market. Ayuh siapa yang rasa beliau terer gile lukis kartun tanpa perlu belajar, ini masa untuk buktikan kata-kata “ alaa… lukis kartun senang! “. Cepat! Masa tak lama kalo nak tunjuk terer!

Lagi satu yang biasa sangat gua dengar, “ adik gua, anak buah gua, kakak gua, abang gua, nenek gua, atuk gua, bapak gua, awek gua, kawan gua, abang angkat gua, kakak angkat gua, adik angkat gua, makcik gua, pakcik gua blablablaaa… terer gile lukih kartun! “. Apa lagi, provoke la diorang masuk pertandingan ni. Nasib baik nanti diorang boleh kata “ saya menang moto! “. Pada sobat-sobat blogers semua, minta sebarkan perkara ni. Tapi kalo degil, enggan dan tak nak tolongpun tak kisah! HEH!

 Digalakkan penyertaan dihantar secara on-line. 



12 comments:

Xeno said...

fuuuu menarik nih

alala....sayangnya saya tak ada lesen motor pulak =p

blog-tips-kurus said...

tak pe.. takpe..
saya yg tak reti melukis ni bagi can kepada peserta lain. huhu!

Q said...

aiseh...x per.. den tolong provoke mano wagiehyang koba dio handa bona melukih tu...

gayour said...

sicher
kalo menang moto tapi tak ada lesen, apo susah...jual saja moto tu!

blog-tips-kurus
jangan cakap tak reti lukis, semua orang terer lukih KARTUN lidi!

Q
iyo.. elok bona la tu. akau provoke la sapo2 yang ghaso terer lukih katun tu

deaf-angel said...

tak sabar aku nak tengok lukisan katun para peserta mesti macam2 style dan kreativiti

nanti ko tampal sini eh Gayour

zool said...

Gua tak boleh masuk sebab kalau gua lukis katun monyet nanti jadi senduk.. hahahaha

Ki To said...

Salam sifu,jumpa kt KL centre..Huhuhu

gayour said...

deaf_angel
ntah la. kalo banyak sangat yang buruk, gua tak nak tampal kat sini. HEH!

zool
eh! kira luar biasa hebat la tu. lukis monyet jadi beruk. eh, senduk! guapun tak boleh buat! gile terer!

kito
bukan kl centre tapi central market.

Ki To said...

OWh,salah taip daaa..huhuhu....

sin sinsalo said...

salam bro,gua ni ader buta skit klu multimedia ni..nk tnya 300 DPi tu cmner ek?

gayour said...

kito
tu la hang main redah je tutup mata. tu la jadinya!

sin sinsalo
300 dpi ( doting per inch ) adalah resolution ilustrasi/lukisan kat photoshop. Saiz 300dpi adalah saiz yang dicadangkan untuk lukisan dan printing. pastikan ilustrasi encik dalam resolution 300dpi masa scan dan warna digital.

sin sinsalo said...

owh,terima kasih atas penjelasan...tp tu la,gua terlambat bukak blog lu..rupenyer,time gua tgok blog lu tu adalah date line utk ptandingan tu..ruginyer...