Sunday, December 28, 2008

1430 HIJRAH

TAHUN BARU 1430 HIJRAH
01 muharam 1430 hijrah - 29 dis 2008

moga kita semua akan lebih berjaya, sihat, betambah rezeki yang banyak lagi berkat, tabah, sabar dan bersemangat " TEGAR " dalam mengadapi dugaan yang tiada belas kesian di tahun baru!
moga Allah akan sentiasa membantu, memberi petunjuk dan kemenangan pada kita ( dan seluruh umat Islam di dunia ) dalam menjalani hidup.

masuk tahun baru bemakna betambah umur. moga keimanan dan ketaqwaan makin betambah. selamat tahun baru 1430 hijrah pada semua.

senyum sentiasa

gayour
1430hijrah

36 comments:

Abang Ben said...

Selamat tahun baru... moga kita semua makin dekat dgn agama. Amin.

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

muharram datang lagi bro...umur amkin bertambah...arrrrrgggghhhhhhh!!

KELAM TERANG BULAN said...

salam tahun baru..

matakucing said...

hijrah itu perjuangan..selamat tahun baru

razor said...

keje awal muharram ke bro?

aduh...

azam tahun baru potong rambut.

amacam ada bran? hehe

saracocohoney said...

salam maal hijrah bro... thn depan, salam akan rangka activity lebih mantap... moh le join...

eddie dewanaga said...

hijrah dari suatu kegelapan ke tempat yg agak cerah, selangkah demi selangkah... tak boleh jugak nak terus terjah tempat yg terang benderang, silau mata bro...!!!

semoga kita lebih diberkati Yg Maha Mengasihani...

gayour said...

abang ben
untuk dekat dan hampir kena berusaha kuat!
selamat tahun baru

a.k.u.p.e.n.t.o.i
bende yang TIDAK turun2 dalam hidup kita ni adalah umur/usia. moga panjang umur dalam iman dan sihat.

kelam terang bulan
terima kasih. nantikan malam 15 muharram untuk keasyikan, kesyahduan dan keindahan terang cahaya bulan.

matakucing
bukan saja perjuangan yang beterusan tapi juga persaudaraan dan pengorbanan! selamat tahun baru!

razor
kojo apo plak. cuti la!
hair today gone tomorrow!

saracocohoney
insyAllah, ada kesempatan gua pasti akan join membuat sedikit amal bakti/kebaikan di tahun baru hijrah. moh ke laut dalam kita!

eddie dewanaga
yeah! bemula dari langkah yang kecil untuk kejayaan yang lebih besar!

Ahmad Salman said...

Yup! selamat tahun baru semua...semoga hidup kita diikuti kebaikkan dan dilempar keburukkan. desu-

gayour said...

salman
yeah! moga selamat dan berjaya

Anonymous said...

ehem..ehem..
slamat tahun baru..
bro gayour, pe azam baru lu?
azam gua nak tgk lu botak.
harharhar

gayour said...

anonymous
ada beberapa pekara yang gua nak buat tapi tak perlu tunggu tahun baru, baru nak mula. yang pasti ia perlukan displin yang tinggi, kesungguhan, semangat tegar, kesabaran dan keizinan/pertolongan dari Allah.

lagi satu ia sangat memenatkan. arghhh!

garb_ina said...

bro,

Salam Maal Hijrah 1430 & Selamat Masuk ke tahun 2009.

Nati kalau ada program2 kat SALAM, gua caling2 lu ha bro. Jangan x angkat phone laks bila gua kol lu nati bro. Hhehehe...

-chegu garbina-

gayour said...

garb_ina
ya chegu. baik dan orait chegu!

DeeN said...

Salam Maal Hijrah 1430 dan tahun baru 2009. Moga tahun ini adalah yg terbaek buat kita semua. :]

gayour said...

DeeN
untuk mendapat yang terbaik dan berjaya, kena berusaha gigih. moga Allah memudahkan segala urusan dan memberi kejayaan yang diimpikan. insyAllah.

Q said...

den x do harap apo do cuma harap tahun nie kito lobih baik dari tahun lopeh serba serbi... selmat di tahun baghu....

gayour said...

Q-
elok la. nampak sangat perangai kau buruk taun lopeh. elok la cubo berubah jang oi. mugo bejayo!

Ahmad Salman said...

Brader Gayour..ada masa p la blog gua.. http://man-cute.blogspot.com/ dan sesaper yang duk cari lirik lagu untuk buat lagu.....boleh p kat blog ni http://salman-liriklagu.blogspot.com/ heheeeee...

Q said...

yo ko? bughuk ko...mano ado bughuk... tapi bughuk ko? apo apo yp la hai...

gayour said...

ahmadsalman
nanti ada kelapangan gua singgah tengok. tq

Q-
biar perangai buruk dari muko bughuk!
harharhar!

arnamee said...

Salam maal hijrah~

gayour said...

arname
terima kasih. selamat berusaha dan berjaya!

hans said...

moga gembira dan tercapailah azam tahun2 sudah yer

BudAk hijAu said...

salam tahun baru....

Serunai Faqir said...

bro ... entri tarak hijrah pun ni? hehehe

gayour said...

hans
dulu2 memang banyak buat azam yang karut marut. pasal tu tak penahnye tecapai. entah la...

budak hijau
salam tahun baru diterima. tq. moga cik hijau lebih berjaya di tahun baru!

serunai faqir
eh! entripun kena hijrah gak ke? ingatkan diri kita jer kena hijrah.
heh!

entah la. ada beberapa bende ( dah tahap fosil dah... )nak disumbat kat sini tapi tak penahnye ada kelapangan. arghh!

Ahmad Salman said...

Yup! Boikot barang-barang dari keluaran Israel dan Amerika..Bahasa celaka mereka tu, binatang pun tahu kesian. Mereka tu..Tuhan bagi akal, tak nak guna..Bek binatang plak..

"Hurm, lepas solat tu..berdoa la dekat saudara2 kita yang sekarang ni dikepung dengan peluru2 dan bom.."

Semoga Allah S.T.W melaknat mereka..

HIs..dunia sekarang ni..teringat pula kisah nabi2 dulu..berperang tak penah hilang..

gayour said...

ahmadsalman
kita sentiasa "beperang" dengan hawa nafsu kita!

selalau tewas... arghhh!

isyam said...

brader rambut gayau!!! i minat kartun lu jer!! lu gua tak minat sangat.

gayour said...

isyam
terima kasih kerana meminati karya2 gua.

Abg said...

sunyi senyap je...?

gayour said...

abg
yeah! sunyi sepi tak ado orang
apo nak dikato


heh!

Abg said...

ape prkmbngan trbaru en. gayour? dulu2 saya pminat setia en. gayour tp dh tua ni kurang nk beli mjlah2 kartun ni...faktor usia..tp minat tu masih ade...dlu2 pelanggan tetap gelihati...

gayour said...

abg
oh! ni peminat oldskool la ni. pekembangan tebaru?
1- masih tegar lukis kartun kat majalah G3
2- masih berabut panjang sebakul
3- masih banging dengan lagu slayer
4- tahun lepas kuarkan buku MELUKIS KARTUN CARA GAYOUR vol 1
5- ingat taun ni nak sambung buku nombor dua
6- malas nak mampus nak update blog ni. ARGHHH! entah la
7- paling ketara, abdomen makin kembang. ARGHHHHH!ARGHHHH!

terima kasih kerana dulu penah mengikuti dan meminati karya2 gua. moga abg sihat, bahagia, betambah rezeki, diberkati dan dirahmati Allah

Abg said...

mmg olskool pun..dari SDM lagik...hehe..tahniah lah bro sbb smkin sihat, smkin brtmbah rjeki..ank brp org bro?