Saturday, August 22, 2009

MENGERJAKAN

RAMADHAN TIBA LAGI
01 RAMADHAN 1430 HIJRAH - 22 OGOS 2009

Pada semua, gua mengucapkan tahniah dan selamat MENGERJAKAN IBADAH PUASA. Yeah! MENGERJAKAN bukan MENJALANI.

Kenapa?


Kerana ucapan SELAMAT MENJALANI itu la ramai yang salah jalan masa berpuasa. Pasal tu la ramai yang singgah sana sini semasa menjalani ibadah puasa. Bila bejalan-jalan nampak la macam-macam yang tak sepatutnya ditengok atau tertengok. Jalan-jalan la katakan.

Dalam ibadah haji, ia dikatakan sebagai MENGERJAKAN ibadah haji kerana banyaknye kerja/perbuatan fizikal masa mengerjakannya. Solat pula dikatakan MENDIRIKAN solat kerana kita bediri atau kekal di tempat solat tu hingga habis. Tak merayau ke mana-mana.

Kenapa plak bahagian puasa kita mengucapkan selamat MENJALANI ibadah puasa? Padahal kita sedang MENGERJAKAN ibadah puasa. Bila bekerja, tentu la sibuk dengan pekerjaan kita dan tak peduli dengan perkara-perkara yang lain. Tumpuan sepenuhnya pada pekerjaan!

Pada semua sahabat yang dikasihi, gua minta maaf atas segala salah dan silap. Gua memaafkan semua kesalahan semua pada gua. Tahniah dan syukur kerana dipanjangkan usia dapat bertemu dengan Ramadan tahun ini.


bulan mengembang penuh, 15 ramadhan 1429 tahun lepas

SELAMAT MENYAMBUT KEDATANGAN BULAN RAMADHAN AL-MUBARAK dan SELAMAT MENGERJAKAN IBADAH PUASA.

dan selamat berseronok mengerjakan ibadah puasa tahun ni!

15 comments:

mazru(9m2mzr) said...

salam bro gayour..

Ye tak ye jugak la weh,koi pun tak perasan jugek selama ni,kire cekap la lu boleh terpikir aroh tu..huhuhu

apepun selamat berpuase koi ucapkan buat lu,mudahan dilimpahi berganda kebaikan dr Nya,insyaAllah..

salam ramadhan buat pak gayour yg ku hormati..

berteromber said...

salam ramadhan dan selamat berpuasa bro.

aMin said...

Ada benar kata2 bro Gayour nih....betul3x....jadi...marilah kita mengucapkan selamat mengerjakan ibadah puasa di bulan Ramadhan ngan jayanya...yearghhhh!!! ;)

gayour said...

mazru
terima kasih atas ucapan awok pada koi. ni bukan pasal cekap. hanya bekongsi maklumat. moga ada kebaikkan.

berteromber
moga kita semua selamat.

amin
selamat mengerjakan ibadah puasa dengan bersungguh-sungguh!

Kito said...

Salam Ramadhan Sifu Gayour.

gayour said...

kito
terima kasih. selamat mengerjakan ibadah puasa.

deaf_angel said...

gayour,
aku suka ko cakap seronok mengerjakan amal di bulan ramadhan.

posa - buat ngan happy
terawih - buat ngan happy
sahur - buat ngan happy etc

bukan rasa cam beban gitu..

blackpurple @ jowopinter said...

Salam Ramadhan bro'

Selamat 'menyempurnakan' ibadah puasa bro. Wak lebih suka menggunakan istilah 'menyempurnakan' sbb umat akhir zaman ini ramai yang tak sempurna ibadah puasanya, puasa sekadar berlapar dan dahaga, tak gitu bro'.... Wallahuallam..

Takilala said...

Selamat berpuasa. Sungkai apa hari ni?

gayour said...

deaf-angel
selamat berseronok berpuasa

blackpurple
yeah! benar kamu wahai encik jowopinter. mengerjakan ibadah puasa biar sempurna.

takilala
sungkai? apa tu. gua rasa buka puasa apa hari nikan?

tak tahu lagi tapi pastinya yang halal. tq

N a d i a said...

selamat berseronok mengerjakan ibadah puasa, brader!;-)

gayour said...

nadia
terima kasih. selamat mengerjakan ibadah puasa gak pada nadia sekeluarga.

Anonymous said...

mana nk cari balik komik bersama selamanya(full). nk cari balik la...x nk reprint blk ke?

misz3ous jay(me!) said...

klaka lah ayat nyer~
hahahahahahahahahahahahahaha.

rindu kat UBI nyer lukissannn!!
kenapa dia x lukis utk G3 lagi??

=(

Mohd Helmi said...

test